Elektra wegwerken in caferacer
Hoe kun je op een handige en mooie manier electra wegwerken in jouw caferacer?
Het begint met een beetje creativiteit en vooral: achteruit denken. Daarbij houd je het einddoel in gedachten (net als bij reparaties) en redeneer je vanuit dat punt terug. In dit voorbeeld wilden we een Richie-bar op de motor plaatsen, met een framebuis waar alleen het achterlicht uit stak en aan de zijkanten de knipperlichten. Absolute voorwaarde was dat er geen enkele stroomkabel te zien moest zijn.
We nemen je even mee in dit proces:
• Je neemt een geschikt stuk staal (op maat gebogen ronde frame)
• Je bedenkt hoe je het achterlicht (en in welke hoek) en je de knipperlichten wil hebben op je caferacer.
• Dan bedenk je hoe je de draden wil wegwerken in het motorframe en alles wil monteren.
• Je maakt na veel denken en check, check, check de benodigde gaten in het frame.
• Je gaat met touw, draadtrekkers, etc. oefenen en bekijken hoe je dit in de finale fase gaat fixen. Als je bijvoorbeeld naar de foto's kijkt, zie je dat het bovenste gat van de drie gaten waarop de plaat met achterlamp en kenteken komt, dient voor het doorvoeren van de electrische kabels. De andere 2 gaten dienen er voor om het achterlicht met kentekenplaat op de motor vast te zetten.
• Bevestigingsstukken, zoals hier aan buisframe voor het achterlicht is door ons zelf gemaakt. Je kunt ze eventueel ook ergens kopen.
• Dan las je de bevestigingsstukken vast (denk goed aan de juiste hoek) aan je caferacer.
• Kijk alles nog even goed na. Je kunt nu nog kleine aanpassingen doen, na het poedercoaten niet meer....
• Dan poedercoaten en vervolgens monteer je het in "het echt".
• Je caferacer is klaar :-)